TY - JOUR AU - Lee, Nong Ru Cheng DA - 2022 SN - 2444-832X UR - http://hdl.handle.net/10612/16724 AB - [ES] La lingüística cognitiva descubre las similitudes entre la percepción cognitiva y la percepción de las lenguas, aporta una solución a la interferencia provocada por la lengua materna en el aprendizaje de lenguas extranjeras. Este método... AB - [EN] : Cognitive linguistics discovers the similarities between cognitive perception and language perception. It provides a solution to the interference caused by the mother tongue when learning a foreign language, Interdisciplinary method will also... AB - [ZH] 认知语言学找出脑部认知方式和语言认知方式的共同点,为学习外语所产生的母 语干扰现像提供了一个解决方案,跨语言的科学教学法也为成人外语教学提供了另一种切 入方式。本文从认知语言学的角度分析隐喻教学,采用“范畴”、形象化“意象基模”、 建立“认知模型”、凸显“认知语境”、引导“认知语法”来建立起“隐喻”的语言认知 架构, 恢复“隐喻”的原本面貌,通过视觉理解和逻辑思维策略来带入非语言教学方式。 LA - spa PB - Universidad de León KW - Didáctica KW - Lengua extranjera KW - Lingüística KW - Lingüística cognitiva KW - Metáfora KW - Adquisición de la segunda lengua KW - Enseñanza del chino KW - Gramática contrastiva KW - Cognitive Linguistics KW - Metaphor KW - Second language acquisition KW - Chinese teaching KW - Contrastive grammar KW - 认知语言学 KW - 隐喻 KW - 外语习得 KW - 汉语教学 KW - 比较语法 TI - La adquisición de la metáfora conceptual en chino desde la perspectiva de la lingüística cognitiva = 从认知语言学的角度谈汉语隐喻教学 T2 - Acquisition of Chinese Conceptual Metaphor from the Perspective of Cognitive Linguistics DO - 10.18002/sin.v14i1.7382 VL - 14 M2 - 107 ER -