Compartir
Título
Ares equilibrats. Fistons i cantenaries
Autor
Facultad/Centro
Área de conocimiento
Datos de la obra
1992, El arte español en épocas de transición: Congreso Español de Historia del Arte (León. 9ª. 29 de septiembre al 2 de octubre de 1992.) / coords. Comité Español de Historia del Arte, Universidad de León, Dpto. de Patrimonio Histórico Artístico y de la Cultura Escrita, Área de Historia del Arte
Editor
León: Universidad de León, Servicio de Publicaciones, 1994
Fecha
1994
Abstract
S' anomena catenària la corba que espontàniament forma una cadena d'anelles iguals suspesa pels seus extrems. Aquesta forma, graciosa per la seva espontaneitat, fou emprada a l'antigor com element decoratiu.
Als temples grecs, i després als romans, es penjaven garlandes de flors i fulles format unes catenàries que s'anomenaven festons, car es col.locaven amb motiu de les festes més lluïdes.
També durant el Renaixement es féu ús de la garlanda o fistó com element decoratiu e els frisos dels edificis. El Renaixement portà ensems, però, la curiositat científica i llavors el fistó o catenària es veié amb altres ulls.
Materia
Palabras clave
URI
Aparece en las colecciones
- Capítulos de monografías [1235]
Files in questo item
Nombre:
Tamaño:
987.8
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.size-kilobytes
Formato:
Adobe PDF