• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
  • Contactez-nous
  • Faire parvenir un commentaire
  • Enlaces y accesos
    • Derechos de autor
    • Políticas
    • Guía de autoarchivo
    • FAQ y ayuda
    • La ULE y el Acceso Abierto
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Repositorio
    Institucional
    Abierto

    Parcourir

    Tout BULERIACommunautés & CollectionsAuteursDirectoresTitresSujetsFacultad/CentroÁrea de conocimientoFecha de creación/publicaciónTitulaciónCette collectionAuteursDirectoresTitresSujetsFacultad/CentroÁrea de conocimientoFecha de creación/publicaciónTitulación

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Otros enlaces

    Voir le document 
    •   Accueil de BULERIA
    • Publications Scientifiques
    • Artículos de revista (post-print)
    • Voir le document
    •   Accueil de BULERIA
    • Publications Scientifiques
    • Artículos de revista (post-print)
    • Voir le document

    Compartir

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Academic Search
    Título
    Short simulation activity to improve the competences in the Fluid-mechanical Engineering classroom using Solidworks ® Flow Simulation
    Autor
    Rodríguez-Martín, Manuel
    Rodríguez-Gonzálvez, Pablo
    Sánchez Patrocinio, Alberto
    Sánchez Martín, Javier Ramón
    Facultad/Centro
    Escuela Superior y Tecnica de Ingenieros de Minas
    Área de conocimiento
    Ingeniería Cartografica, Geodesica y Fotogrametria
    Título de la revista
    Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM’19)
    Editor
    Association for Computing Machinery
    Fecha
    2019-10-16
    Descripción física
    7 p.
    Résumé
    In this paper, a short simulation activity based on Computational Fluid Dynamics (CFD) is raised in the context of the Mechanical Engineering Bachelor degree as an effective support to the theoretical lessons, in order to improve the competences of the Fluid-Mechanical course. The activity provides both visual and numerical information that the student must compare critically with respect the results obtained analytically, using the equations explained in the theoretical classroom. The activity is designed so that it can be integrated quickly (due to the shortage of times in the academic calendars). In this manner its total completion does not exceed four hours of simulation class. This is achieved by optimizing the resources, proposing meshing and simulation strategies that consume little computational time and using the package Solidworks® Flow Simulation, that takes advantage of the geometry parametrically modelled with the software itself to automatically establish the computational domain of the fluid for the based-on CFD analysis, saving excessive preparation times and long computational process.
    Materia
    Ingenierías
    Palabras clave
    Simulation
    CFD
    Fluid-Mechanics
    Engineering education
    Idioma
    eng
    Tipo documental
    info:eu-repo/semantics/article
    Peer review
    SI
    URI
    http://hdl.handle.net/10612/12355
    DOI
    https://doi.org/10.1145/3362789.3362809
    Aparece en las colecciones
    • Artículos de revista (post-print) [2050]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    TEEM19_Fluid-mechanical.pdf
    Tamaño:
    141.0Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir