• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Consorcio BUCLE Recolector
  • Contact Us
  • Send Feedback
  • Enlaces y accesos
    • Derechos de autor
    • Políticas
    • Guía de autoarchivo
    • FAQ y ayuda
    • La ULE y el Acceso Abierto
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Repositorio
    Institucional
    Abierto

    Consorcio BUCLE Recolector

    Browse

    All of BULERIACommunities and CollectionsAuthorsDirectoresTitlesSubjectsFacultad/CentroÁrea de conocimientoFecha de creación/publicaciónTitulaciónThis CollectionAuthorsDirectoresTitlesSubjectsFacultad/CentroÁrea de conocimientoFecha de creación/publicaciónTitulación

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Otros enlaces

    View Item 
    •   BULERIA Home
    • Scientific Production
    • Untitled
    • View Item
    •   BULERIA Home
    • Scientific Production
    • Untitled
    • View Item

    Compartir

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Título
    La transmisión formal e iconográfica de modelos en cuatro ejemplos del arte renacentista en León
    Autor
    García Álvarez, CésarAutoridad BuleriaORCID
    Facultad/Centro
    Facultad de Filosofia y Letras
    Área de conocimiento
    Historia del Arte
    Título de la revista
    Estudios humanísticos. Geografía, historia y arte
    Número de la revista
    19
    Editor
    Universidad de León
    Fecha
    1997
    ISSN
    0213-1390
    Abstract
    The iconological method lies on the basic idea of iconographic type, understood as the inluence that a previous visual or textual model has over a concrete artistic work. The discovery of four different models in four works from the Renaissance art of León (an engraving of Marcantonio Raimondi for a possible relief of Hércules; a german engraving of G. Pencz for a triumph of Venus; different drawings by N. Rosex for a decorative panel, and another engraving, by H. B. Grien, as a model for a St. Sebastian) supports the thesis of a general influence exerted by the Italian and German art over Spanish art during the Renaissance, and allows to differentiate among various kinds of influences: the direct and literal copy of the model, the formal variation and the stylistical transformation of an artistic tradition. In the four examples, it is not possible to guarantee or to refuse (only from the formal analyis) if the original simbolic meanings of the models remain in the influenced images.
    Materia
    Arte
    Palabras clave
    Renacimiento
    León
    Iconografía
    Signos y símbolos
    Italia
    Alemania
    Influencia (Arte)
    Peer review
    SI
    URI
    http://hdl.handle.net/10612/12788
    Collections
    • Untitled [2723]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    César Alvarez 71.pdf
    Tamaño:
    3.578Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen