Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor | Otros | es_ES |
dc.contributor.author | Bassegoda i Nonell, Joan, 1930-2012 | |
dc.contributor.other | Otros | es_ES |
dc.date | 1994 | |
dc.date.accessioned | 2021-02-24T11:29:42Z | |
dc.date.available | 2021-02-24T11:29:42Z | |
dc.identifier.citation | 1992, El arte español en épocas de transición: Congreso Español de Historia del Arte (León. 9ª. 29 de septiembre al 2 de octubre de 1992.) / coords. Comité Español de Historia del Arte, Universidad de León, Dpto. de Patrimonio Histórico Artístico y de la Cultura Escrita, Área de Historia del Arte | es_ES |
dc.identifier.isbn | 84-7719-429-7 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10612/12918 | |
dc.description | 8 p. | es_ES |
dc.description.abstract | S' anomena catenària la corba que espontàniament forma una cadena d'anelles iguals suspesa pels seus extrems. Aquesta forma, graciosa per la seva espontaneitat, fou emprada a l'antigor com element decoratiu. Als temples grecs, i després als romans, es penjaven garlandes de flors i fulles format unes catenàries que s'anomenaven festons, car es col.locaven amb motiu de les festes més lluïdes. També durant el Renaixement es féu ús de la garlanda o fistó com element decoratiu e els frisos dels edificis. El Renaixement portà ensems, però, la curiositat científica i llavors el fistó o catenària es veié amb altres ulls. | es_ES |
dc.language | cat | es_ES |
dc.publisher | León: Universidad de León, Servicio de Publicaciones, 1994 | es_ES |
dc.subject | Arquitectura | es_ES |
dc.subject | Arte | es_ES |
dc.subject.other | Gaudí, Antoni, 1852-1926 | es_ES |
dc.title | Ares equilibrats. Fistons i cantenaries | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | es_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.subject.unesco | arquitectura | es_ES |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Capítulos de monografías [1325]