Mostra i principali dati dell'item

dc.contributorOtroses_ES
dc.contributor.authorBassegoda i Nonell, Joan, 1930-2012
dc.contributor.otherOtroses_ES
dc.date1994
dc.date.accessioned2021-02-24T11:29:42Z
dc.date.available2021-02-24T11:29:42Z
dc.identifier.citation1992, El arte español en épocas de transición: Congreso Español de Historia del Arte (León. 9ª. 29 de septiembre al 2 de octubre de 1992.) / coords. Comité Español de Historia del Arte, Universidad de León, Dpto. de Patrimonio Histórico Artístico y de la Cultura Escrita, Área de Historia del Artees_ES
dc.identifier.isbn84-7719-429-7es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10612/12918
dc.description8 p.es_ES
dc.description.abstractS' anomena catenària la corba que espontàniament forma una cadena d'anelles iguals suspesa pels seus extrems. Aquesta forma, graciosa per la seva espontaneitat, fou emprada a l'antigor com element decoratiu. Als temples grecs, i després als romans, es penjaven garlandes de flors i fulles format unes catenàries que s'anomenaven festons, car es col.locaven amb motiu de les festes més lluïdes. També durant el Renaixement es féu ús de la garlanda o fistó com element decoratiu e els frisos dels edificis. El Renaixement portà ensems, però, la curiositat científica i llavors el fistó o catenària es veié amb altres ulls.es_ES
dc.languagecates_ES
dc.publisherLeón: Universidad de León, Servicio de Publicaciones, 1994es_ES
dc.subjectArquitecturaes_ES
dc.subjectArtees_ES
dc.subject.otherGaudí, Antoni, 1852-1926es_ES
dc.titleAres equilibrats. Fistons i cantenarieses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.unescoarquitecturaes_ES


Files in questo item

Thumbnail

Questo item appare nelle seguenti collezioni

Mostra i principali dati dell'item