Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorYanhua, Meng
dc.date2018
dc.date.accessioned2022-02-23T12:03:05Z
dc.date.available2022-02-23T12:03:05Z
dc.identifier.issn2444-832X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10612/13967
dc.description.abstract本文以基于语言规划观的语言政策发展模 型为基础分析了美国自汉语教学肇始起130年 来的政策变迁历史,将其划分为四个主要政 策阶段:即,战前放任化政策阶段、战时优 先化政策阶段、战后抑制-优先化-多元化政 策阶段、本世纪作为国家关键语言的优先化 发展政策阶段。文章据此对基于语言规划观 的语言政策发展模型进行了修改,提出了基 于语言规划观的外语政策发展模型。 Based on the analysis of the language policy patterns of the U.S.A., the article combs on its history of Chinese teaching. It’s proposed that the 130 years of history can be divided into four periods according to different policy patterns. These are nonintervention policy before the World War, priority policy during the war, containment- priority- diversity policies after the war, and priority policy in the 21st century. Based on these analyses, a revised policy pattern mode is provided for analyzing foreign language policy.es_ES
dc.languagezhoes_ES
dc.publisherUniversidad de León: Instituto Confucioes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectLengua extranjeraes_ES
dc.subject.otherLengua chinaes_ES
dc.subject.otherCambioses_ES
dc.subject.otherPolítica educativaes_ES
dc.subject.otherEstados Unidoses_ES
dc.titleAnalysis of Policy Changing in the History of Chinese Teaching in the U.S.A.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/contributionToPeriodicales_ES
dc.identifier.doi10.18002/sin.v5i2.5408
dc.identifier.essn2531-2219
dc.journal.titleSinología hispánicaes_ES
dc.volume.number5es_ES
dc.issue.number2es_ES
dc.page.initial49es_ES
dc.page.final62es_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional