Show simple item record

dc.contributorOtroses_ES
dc.contributor.authorPuerta Díaz, Mirelys
dc.contributor.authorMartínez Ávila, Daniel 
dc.contributor.authorOvalle Perandones, María Antonia
dc.contributor.editorAndina Díaz, Elena
dc.contributor.editorArias Navarro, Natalia
dc.contributor.editorBenítez Andrades, José Alberto
dc.contributor.editorMarqués Sánchez, Pilar
dc.contributor.editorOvalle Perandones, María Antonia
dc.contributor.editorPinto Carral, Arrate
dc.contributor.otherBiblioteconomia y Documentaciones_ES
dc.date2023
dc.date.accessioned2023-10-11T11:33:34Z
dc.date.available2023-10-11T11:33:34Z
dc.identifier.citationPuerta Díaz, M. Martínez Ávila, D., Ovalle Perandones, M.A. (2023). Analizando la campaña #StopHateforProfit en Twitter con Análisis de Redes Sociales = Analyzing the #StopHateforProfit campaign on Twitter with Social Network Analysis. En Actas del VI Summer Course en ARS y VI Workshop de Investigación : ARS Y SALUD : Villafranca del Bierzo (León, España) : 8-10 de julio de 2021, 49-60es_ES
dc.identifier.isbn978-84-19682-22-2es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10612/17296
dc.description.abstract[ES] Las dinámicas de comunicación de los participantes en la campaña Stop Hate for Profit a través del ARS, se analizan tras la colecta de tweets con la API de Twitter entre 25/06/2020 y el 07/08/2020 en RStudio. Se identifican los actores más populares y activos. El sentiment analysis arrojó la prevalencia de sentimientos positivos en la emisión de opiniones durante la campaña.es_ES
dc.description.abstract[EN] The communication dynamics of the actors participating in the Stop Hate for Profit campaign are analyzed using social networks analysis. The recollection of tweets was carried out using the Twitter API in RStudio from June 25-August 7, 2020. The most popular and most active actors are described. The use of sentiment analysis showed the prevalence of positive sentiments in the expression of opinions during the campaign.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.publisherUniversidad de Leónes_ES
dc.relation.ispartofActas del VI Summer Course en ARS y VI Workshop de Investigación : ARS Y SALUDes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBiblioteconomíaes_ES
dc.subject.otherDiscurso del odioes_ES
dc.subject.otherOpinión públicaes_ES
dc.subject.otherStop Hate for Profites_ES
dc.subject.otherAnálisis de redes socialeses_ES
dc.subject.otherAnálisis de sentimientoses_ES
dc.titleAnalizando la campaña #StopHateforProfit en Twitter con Análisis de Redes Socialeses_ES
dc.title.alternativeAnalyzing the #StopHateforProfit campaign on Twitter with Social Network Analysises_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceProceedingses_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18002/arssalud/v0i1spa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.page.initial49es_ES
dc.page.final60es_ES
dc.subject.unesco5701.05 Lenguajes Documentaleses_ES
dc.audience.educationLevel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional