TY - JOUR AU - Peng, Zhang AU - Liwen, Chao DA - 2022 SN - 2444-832X UR - http://hdl.handle.net/10612/16725 AB - [ES] La interacción transcultural es un fenómeno universal en la educación China internacional. Este fenómeno siempre conduce al fracaso pragmático transcultural y al error de la interacción, que se ven afectados por diferentes factores. Con base en... AB - [EN] : Inter-cultural interaction is prevalent within international Chinese education. However, a variety of factors often lead to cross-cultural pragmatic failure and failed interactions. This article studies the practices of international Chinese... AB - [ZH] :跨文化互动是国际中文教育中普遍存在的现象。由于受不同因素的影响,互动主 体经常出现跨文化语用失误并导致互动失败。结合国际中文教学实践,通过分析跨文化语用 失误现象和原因,进一步揭示出互动主体的认知心理是根本因素,并由此进一步提出培养跨 文化互动能力的策略方法,以期减少语用失误,促成跨文化互动的成功。 LA - spa PB - Universidad de León KW - Cultura KW - Educación KW - La educación china internacional KW - Fracaso pragmático KW - Competencia interactiva intercultural KW - Estrategias KW - International Chinese education KW - Pragmatic failure KW - Intercultural interactive competence KW - Strategies KW - 国际中文教育 KW - 语用失误 KW - 跨文化互动能力 KW - 策略 TI - Un estudio sobre el error pragmático transcultural y el desarrollo de la competencia de interacción intercultural basado en la educación china internacional = 国际中文教育视角下跨文化语用失误分析与跨文化互动能力培养 研究 T2 - A Study on Intercultural Pragmatic Failure and Development of Intercultural Interactive Competence based on International Chinese Education DO - 10.18002/sin.v14i1.7383 VL - 14 M2 - 127 ER -