TY - JOUR AU - Facultad de Ciencias Economicas y Empresariales AU - Blanco Moreno, Sofía AU - González Fernández, Ana María AU - Muñoz Gallego, Pablo Antonio AU - Comercializacion e Investigacion de Mercados DA - 2023 SN - 2444-9709 UR - https://hdl.handle.net/10612/18383 AB - [EN] Purpose – The purpose of this study was to uncover representative emergent areas and to examine the research area of marketing, tourism and big data (BD) to assess how these thematic areas have developed over a 27-year time period from 1996 to... AB - [ES] El objetivo de esta investigación fue descubrir nichos representativos de áreas emergentes y examinar el área de Marketing, Turismo y Big Data, evaluando cómo han evolucionado estas áreas temáticas durante un período de 27 años desde 1996–2022.... LA - eng PB - Emerald KW - Economía KW - Marketing KW - Turismo KW - Big data KW - Tourism marketing KW - Literature review KW - SciMAT KW - Science mapping analysis KW - Future research agenda TI - Big data in tourism marketing: past research and future opportunities DO - 10.1108/SJME-06-2022-0134 T2 - Spanish Journal of Marketing - ESIC ER -