• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
Consorcio BUCLE Recolector
  • Contact Us
  • Send Feedback
  • Enlaces y accesos
    • Derechos de autor
    • Políticas
    • Guía de autoarchivo
    • FAQ y ayuda
    • La ULE y el Acceso Abierto
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Repositorio
    Institucional
    Abierto

    Consorcio BUCLE Recolector

    Browse

    All of BULERIACommunities and CollectionsAuthorsDirectoresTitlesSubjectsFacultad/CentroÁrea de conocimientoFecha de creación/publicaciónTitulaciónThis CollectionAuthorsDirectoresTitlesSubjectsFacultad/CentroÁrea de conocimientoFecha de creación/publicaciónTitulación

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Otros enlaces

    View Item 
    •   BULERIA Home
    • Scientific Production
    • Untitled
    • View Item
    •   BULERIA Home
    • Scientific Production
    • Untitled
    • View Item

    Compartir

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Título
    Information provided by Spanish university websites on their assessment and quality processes
    Autor
    Pinto Molina, María
    Guerrero, David
    Fernández Ramos, AndrésAutoridad Buleria
    Doucet, Anne-Vinciane
    Facultad/Centro
    Facultad de Filosofia y Letras
    Área de conocimiento
    Biblioteconomia y Documentacion
    Datos de la obra
    Scientometrics, 2009, vol. 81, n. 1
    Editor
    Springer
    Fecha
    2009-10
    Abstract
    We analyze and evaluate the information provided by Spanish public universities on the web about their assessment and quality processes with the aim of detecting aspects for improvement and identifying best practices in universities that could act as a benchmark for the rest of the sector. A tested model/template incorporating a set of criteria and indicators is used to determine the quality of this information. The strengths and weaknesses of institutional websites are analyzed at both individual level and as a whole; the possible relation between website quality and the characteristics of the universities is also examined.
    Materia
    Biblioteconomía
    Educación
    Universidades
    Palabras clave
    Evaluación educativa
    Calidad
    Páginas Web
    Peer review
    SI
    URI
    http://hdl.handle.net/10612/9325
    Collections
    • Untitled [2723]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    information provided.pdf
    Tamaño:
    223.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Information_AndrésFdezRamos_Post
    Thumbnail
    FilesOpen